ندای خاموش

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید

ندای خاموش

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید

این سنگ های سنگین

کاملاً انتزاعی و به دور از محدوده ارزش ها دوره گردی را تصورکنید که سبدی بردوش خود دارد. گذاشتن یک سنگ کوچک در سبد این دوره گرد شاید تاثیر چندانی بر این دوره گرد تنومند نداشته باشد. اما اگر مدام سنگ های بیشتر و بزرگ تری در سبد گذاشته شود، دوره گرد خسته و خسته تر خواهد شد و در نهایت دیگر حمل آن از طاقت دوره گرد بیشتر می شود.

می خواهم دوره گرد را به حکومت و سنگ ها را به مطالبات مردم تشبیه کنم. بی اعتنایی حکومت به مطالبات مردم مثل نادیده گرفتن سنگ هایی است که در سبد گذاشته می شود. اگر این سنگ ها روز به روز بیشتر شوند دیگر حکومت توان حمل آنها را نخواهد داشت. راه حل نادیده گرفتن نیست، راه حل کاستن مطالبات است.

متاسفانه در جامعه ما مدت هاست که مطالبات مردم رو به افزایش است. همینطور تعداد طلبکارها. فعلاً کار به گذشته ندارم اما در همین حوادث اخیر این مسئله خیلی پررنگ تر بود. مسئله اعتراض به نتایج انتخابات (درست یا غلط مهم نیست) ، زندانی شدن چهره های شناخته شده که برخی از آنها تا چند وقت پیش منتخب مردم بودند، کشته شدن برخی از شهروندان، سخنرانی های بعضاً تحقیرآمیز و ... . در تمام این حوادث مطالبات مردم روز به روز بیشتر شد و ترس من این است که حکومت نتواند سنگینی این مطالبات را تحمل کند. کاش درایتی وجودداشته باشد که بخواهد این سنگ ها را بردارد. ویران شدن و شکستن ساختارها از آنجا که آینده مبهمی دارد مطلوب هیچ دلسوزی نیست.

نظرات 3 + ارسال نظر
حامد جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:08 ب.ظ http://dakhmeh.blogsky.com/

امان از دست حاکمان نادان!!!!!!!!!!!!!۱

آدرینا جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:14 ب.ظ http://adrina.blogsky.com/

سلام
اگه اینان که بار پر از سنگ و سنگینیشون رو می دن مردم حمل کنن مگه نکردن تا حالا . این همه تحریم ... مگه اونا فشاری روشون اومد تنها چیزی که زیاد شد گل فروشایه دوره گرد بود و دست فروشایه مترو و ......
آپ کردم اگه بیای خوش حال می شم. ممنون

خدارحمی جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:34 ب.ظ http://khodarahmi.blogsky.com

سلام
بلاگ جالبی داری .قشنگ مینویسی
ما تقریبا هم فکر هستیم.و نوشته هامون یک هدف داره
اگه اجازه بدی تبادل لینک کنیم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد